Saturday, September 18, 2010

Vi är helt enkelt bra!

Någonstans i migsjälv så borde jag veta att det finns alltför många tomma ostron för att orka jaga efter det enda som visar sig innehålla en pärla..

Jag har hört så mycket skit genom mitt liv.. För att vara tomma ostron har de en jäkla förmåga att låta mycket och man gör illa sig som attans när man försöker öppna dem för att se om de kanske, kanske innehåller en pärla..

Kommer nog alltid vara tjejen som inte passar in i de fina salongerna, där alla bryr sig mer om vad deras bekanta tycker än de bryr sig om sin flickväns känslor.. Tur att det finns 'fina' flickor som kan fylla den platsen..

Jag är tjejen som chockar med min öppenhet, jag berusar med min nyfikenhet och jag bedårar med min brist på social medvetenhet. Man måste som kille vara väldigt trygg i sigsjälv för att klara av det.

Jag har blivit dumpad av diverse olika anledningar, men oftast är det osäkerhet som har legat i botten.. Ibland min, men oftast killens.. Han har aldrig funnit sig bekväm med att jag inte är riktigt 'rumsren'.. Haha.. Men sen finns det de som faktiskt inte bryr sig.. De som skrattar gott, med mig, åt de reaktioner jag framkallar.. De som älskar mig över ALLT annat..

De människorna som bara öppnar sin famn och låter mig stå där tills jag är stark nog att förvirra och chockera igen.. De som låter mig veta att världen inte är så hopplöst ytlig som den verkar.. De som låter mig veta att jag har ett värde och att oavsett vad andra tycker och tänker så är jag den som kommer först.. De kallas familj och vänner..

Att hitta en kille som anser mig vara så mycket värd att mina känslor faktiskt går före hans egen bekvämlighetskänsla är jävligt svårt.. Så valet för mig är ganska tydligt.. jag håller mig singel.. Har alldeles för många 'Vad ska min familj och mina vänner tycka' killar bakom mig för att orka gå igenom det igen..

Är känslig och trött idag.. Så allt känns jobbigt.. Som tur är kommer jag tillbringa kvällen i tyst sällskap..

No comments:

Post a Comment