Tuesday, September 7, 2010

Lögner i basform 3

När människor ljuger kastar de gärna tillbaka anklagelser eller försöker helt enkelt byta ämne...
Jag ska ge ett exempel. Mitt ex och en av våra sk 'gemensamma vänner' spenderade en natt tillsammans. Hon påstod att hon sov på soffan, vilket inte var sant framkom det från en sex konversation via msn som jag senare rotade reda på. Observera att både konversationen OCH övernattningen skedde under den tid som jag och killen var tillsammans.. Men jag rotade igenom hans dator efter det (fel av mig, men jag fick veta det jag misstänkte)

När jag ifrågasatte henne försökte hon först avvisa mig genom att tala om att JAG skulle visa respekt. Sen fick jag dessa sms tillbaka.. (ursäkta den dåliga stavningen, men jag direkt citerar)


"Jag tror även du kommer förlåta ***** för du är sån även om det var han som var din pojkvän o vi var egentligen ingenting" (Här lägger hon alltså skuld på min dåvarande pojkvän, trots att de påstår att inget hänt. Varför skulle han då inte förlåtas)

"du gjorde fel som rotade i ***** dator fast det är slut o döma innan att veta allt" (lägger skuld på mig)

Ett tydligt exempel på att kasta tillbaka anklagelser var när hon skrev:

"Vänner hör av sig punkt slut. Jag har många vännersom jag inte umgås m ofta men de hör av sig o jag hör av mig till dem, nåt du aldrig gjort o till slut tröttnar man!" (Vad tröttnade hon på? Att visa mitt förhållande lite respekt?)

Hon hoppade även på mig ang historiken jag läst, här hade hon och mitt ex börjat kontakta varandra för att bygga upp en historia ihop.. Vilket tydligt märks på hennes ordval:

"Mm så man kan läsa nån annans historik utan att personen i fråga vet om det?"
"Men jag kan ju inte vara ensam om att tro att du rotat eftersom det inte är din dator o personen i fråga inte vet om det men men."

Sen går hon över till att låtsas vara min vän igen:

"Jag kan vara helt ärlig om en sak o det här säger jag inte för att såra! Om du förlåter ***** o blir vänner vilket jag tror du kommer göra ta reda på vad hans vänner tycker om dig, jag hatar skitsnack, därför jag berättar det här!"
Lägg märke till att hon plötsligt säger att hon ska vara helt ärlig, då undrar man ju vad hon varit innan.. Sen höjer hon sigsjälv genom att säga att hon hatar skitsnack och försöker få mig att vända mitt fokus mot andra. Typiskt lögnare.

Fortsättningsvis förklarar hon för mig att jag inte förstod vad deras konversation handlade om och att jag borde ta reda på det först.. Något jag med glädje försökte göra, men se där är de jäkligt vaga i sin förklaring.
Vad handlar en konversation om där det står att de ska knulla, slicka, suga mm.. Utförliga beskrivningar på hur min dåvarande pojkvän ska smeka henne, ta henne bakifrån och mitt i allt det fina rader som tyder på att det inte var så oskyldigt som de vill låtsas. Tex:

"Jag vet att det var fel iom *****, men jag kunde inte låta bli"
"Jag är ganska morgonkåt av mig som du kanske märkte" 

Listan kan göras lång med deras fina konversation, men syftet med detta var mer att poängtera hur lögnare fungerar..

Trots alla dessa saker fortsätter de båda bestämt att förneka det inträffade, men jag vet, tack vare deras, och framförallt hennes, sätt att bete sig att de ljuger. Lika säkert som att solen går upp i morgon var de otrogna mot mig. Jag är inte arg eller bitter längre, men visst skulle det vara skönt om de bara slutade behandla mig som om jag vore en lättlurad bimbo..

No comments:

Post a Comment