Monday, September 13, 2010

Seriöst?

Vissa människor är bara otroligt dumma.. Haha. Hur kan man tro att total tystnad ska bemötas med 'Vad kul att höra din röst' när de behagar höra av sig en vecka senare?? Jag orkar inte låtsas som att det är ok.. Har bestämt mig efter senaste 'katastrofen' att jag aldrig kommer göra mig till eller försöka vara 'snäll' igen. Finns alldeles för många människor därute som utnyttjar det.

Blev kallad 'dumsnäll' idag, det var som en liten väckarklocka. Vad håller jag på med? Är det ens värt det? Om jag är obekväm för att andra ska känna sig 'hemma' och bekväma runt mig är det då värt det.. Känns ju som en jävla dum grej att göra..

Så nu är det så här det funkar runt mig.. Vill man umgås med mig får man skärpa sig.. Jag gör vad jag vill, när jag vill och kan man inte ta det har man inget i mitt liv att göra.. Att tala om för mig vad jag får eller inte får göra är det alldeles för många som har gjort i mitt liv och nu känns det som att det räcker... Jag har vänner som aldrig ens skulle tänka tanken på att beordra mig som om jag vore en anställd. Vill jag gå hem så går jag hem. Vill jag sova så sover jag, vill jag kramas så kramas jag med vem fan jag vill.. Haha.. De vännerna kommer alltid få vara en del av mig och jag kommer alltid ge dem allt jag har att erbjuda.. De andra försvinner sakta men säkert.. Och nej det är inte riktat mot någon speciell, det är bara mitt liv i ett nötskal.

Den värsta vännen jag har haft spenderade tiden med att leva på min inkomst och sen dra.. Har en massa kläder kvar efter henne som jag ska skänka bort om någon är intresserad.. Är ju inte som att jag kommer få tillbaka de saker ur min garderob som hon 'råkade' få med sig.. Efter det grävde hon ner sig ännu djupare genom att låta hennes kompis dyka upp i mina kläder och i sin lilla hjärna trodde hon säkert att jag skulle uppskatta det.. Tyvärr inte.. Sen började givetvis skitsnacket.. Det enda jag gjorde var att ifrågasätta vad de höll på med och sen drog jag mig undan. Känner inte att jag behöver slåss med dem över en sån sak.. Det som hände säger mer om dem än om mig.. Dock ska jag erkänna att jag skrev en väldigt sårande och dum sak till min hennes vän och jag ångrar mig än idag för det.. Det var så långt under min nivå, men jag var så jävla arg.. Det fick mig i alla fall att inse att jag inte är lika låga som dem, för jag har faktiskt dåligt samvete över det.. Något de inte visat en antydan till.. Det sjuka var att jag stod faktiskt och försvarade henne inför mina pojkar. De blev vansinniga över att jag stod och kallade henne snäll. Tyckte väl att jag bokstavligen skulle be henne fara åt helvete. Haha.. Mina pojkar.. Längtar tills ni kommer den 24:e

En annan vän bestämde sig för att ringa mitt ex när hon blev sur på mig och vräka ur sig allt jag sagt i förtroende till henne. Något som också kändes jävligt lågt.. Det roliga i hela kråksången är att deras hemligheter är fortfrarande kvar hos mig och ska ingen annanstans. Att svika ett förtroende så illa är det lägsta man kan göra.. Att man inte alltid gör som vännerna vill är en sak, men det man hör i förtroende ska man hålla käften om..

Har precis tänt min sista cigarett, nånsin. Har get mig fan på att jag ska sluta nu, är så less på alla kommentarer man får som rökare.. Tydligen är det fritt fram för människor att hacka på oss som röker.
Visst vi väljer själva att börja röka och det skulle aldrig falla oss rökare in att skylla på något annat än att det är ett beroende, men varför är det ok att gnälla på oss för det????

Skulle det vara lika ok om man gnällde på feta människor? Är ju ingen som tvingar ner maten i halsen på dem eller håller i dem och hindrar dem från att motionera.. Visst kom gärna med motargumentet att man måste äta.. Då har jag bara ett svar.. Det är ingen som tvingar dem att äta fet mat eller trycka i sig socker i massor..

Det finns alltför många bloggar därute som visar på människor som bestämt sig för att gå ner i vikt och gör det utan problem.. Det är en jäkla kamp varje dag, men har man bestämt sig så klarar man det oavsett förutsättningar.. Så ursäkter är jag less på..

Jag har bestämt mig för att sluta röka, vilket betyder att jag kommer lyckas. Det kommer inte vara lätt, men vem bryr sig.. Vill jag så står jag ut med alla svårigheter med glädje.

No comments:

Post a Comment